Referat af generalforsamling i
Grundejerforeningen Overby Lyng
Lørdag den 5. juli 2008 på Ravvænget 14, kl. 10.00
Valg af dirigent
Poul Quist Jørgensen, Ravvænget 19, blev foreslået og accepterede. Han konstaterede, at generalforsamlingen var indvarslet efter reglerne, og at der ikke var kommet nogen nye forslag efter, at dagsordenen var blevet udsendt.
1. Formandens beretning
Uwe Hansen fortalte, at bestyrelsen havde holdt to møder siden sidste generalforsamling, og at der derudover havde været en del arbejde mellem møderne og kontakt mellem bestyrelsesmedlemmerne via mail m.m. I løbet af året er følgende blevet gennemført:
· De nye vedtægter med bilag er blevet sendt ud.
· Nabohjælpslisten er blevet lavet og sendt ud.
· Vejskiltene i grundejerforeningen er blevet malede.
· Vejene er blevet vedligeholdt, og der er lagt bunker med grus ud, så vi kan hjælpe hinanden med at fylde hullerne i vejene ud efter behov.
· Hjemmesiden er desværre ikke blevet opdateret.
Uwe Hansen fortalte endelig, at Mads Eriksen og Solveig Kristiansen har deltaget i en netværkskonference om pleje og udvikling af sommerhusområder i Nordvest-Sjælland, hvor der havde været 50-60 repræsentanter fra forskellige grundejerforeninger. Mads Eriksen tilføjede, at det havde været en hyggelig og udbytterig dag med foredrag og udveksling af erfaringer. Han fortalte i den forbindelse, at der er mulighed for at få besøg af en naturvejleder fra kommunen, Jørgen Stoltz, som kan fortælle om naturen i vores område og plejen af den. Det vil foregå ved en ca. 2,5 time lang naturvandring i grundejerforeningens område, hvor han vil fortælle om naturen og give gode råd om praktisk naturpleje.
Herefter blev formandens beretning godkendt. Efterfølgende blev forslaget om at få besøg af naturvejlederen drøftet. Mads Eriksen fortalte, at det vil koste kr. 2.500,- for besøget, som grundejerforeningen vil betale, hvis der er interesse for besøget. Alle interesserede medlemmer af grundejerforeningen kan komme med på turen, og de særligt interesserede kan blive ’værter’, hvilket betyder, at turen vil gå via deres parcel. Der var stor opbakning til at få naturvejlederen på besøg. Det blev derfor besluttet, at han vil komme lørdag den 11. oktober kl. 10.00, og at der vil blive sendt information ud til alle grundejere sammen med referatet fra generalforsamlingen.
2. Kassererens regnskabsaflæggelse
Sven Aage Gam gennemgik det udsendte regnskab. Han konstaterede, at der er fin balance mellem indtægter og udgifter. Det blev endvidere oplyst, at kassebeholdningen primo juli 2008 er på ca. kr. 22.000,-, og at der kun mangler kontingent fra to grundejere. Regnskabet blev efterfølgende godkendt.
3. Fastsættelse af kontingent
Bestyrelsen indstillede et uændret kontingent, da der ikke er planer om større investeringer. Forslaget blev godkendt.
4. Forslag
Brændekløver
Bestyrelsen havde foreslået, at der blev indkøbt en brændekløver til fælles brug. Der var imidlertid flere grundejere, der allerede havde en brændekløver, og der blev også oplyst, at en god brændekløver er relativt dyr, hvorfor det er bedre at leje en efter behov. Forslaget blev på den baggrund frafaldet.
En brochure om området
Bestyrelsen foreslog, at der udarbejdes en lille brochure om området natur og historie før og nu. Mads Eriksen vil gerne stå for arbejdet og anslog trykomkostninger til omkring kr. 500 – 1.000,-. Han opfordrede i den forbindelse alle grundejere til at komme med input i form af billeder, anekdoter, m.m. Forslaget udløste en livlig debat, og historier og forslag myldrede straks frem. Forslaget blev vedtaget med stor opbakning, og det blev aftalt, at deadline for at komme med materiale vil være i forbindelse med besøget af naturvejlederen.
Besøg af naturvejleder
Forslaget var blevet godkendt under punkt 1.
5. Valg
Uwe Hansen oplyste, at han er ved at sælge sit sommerhus, og at han derfor ikke ønskede at genopstille. Han blev dog overtalt til at fortsætte, indtil huset er solgt.
Winnie Vitzansky, Ravvænget 19, blev valgt til bestyrelsen i stedet for Liselotte Noie Havmøller, som udtrådte.
Niels Erik Eriksen, Ravvænget 16, trak sig som suppleant og blev erstattet af Helle Eriksen, Ravvænget 16.
De øvrige bestyrelsesmedlemmer og suppleanter var ikke på valg og fortsætter derfor.
Sven Aage Gam, Ravvænget 12, blev genvalgt som revisor, og Poul Quist Jørgensen, Ravvænget 19, blev genvalgt som revisorsuppleant.
Det blev undervejs nævnt, at det vil være ønskeligt med repræsentanter i bestyrelsen fra de øvrige veje i grundejerforeningen.
6. Eventuelt
Orientering om grundejerforeningens hjemmeside
Som Uwe Hansen orienterede om under punkt 1, er hjemmesiden desværre ikke blevet opdateret i indeværende år.
Telt
Sven Aage Gam foreslog, at det ikke længere skal koste noget at låne foreningens telt, da det blot giver administration. Forslaget blev vedtaget.
Vedligeholdelse af veje og rabatter
Problemet vedrørende manglende vedligeholdelse af veje og debatter blev igen drøftet. Bestyrelsen har sendt et notat rundt, og nogle har taget det til sig. Andre steder kniber det stadig, og der hænger flere steder grene ud over vejen. Der blev igen henstillet til alle om at følge reglerne i kommunens brochure ’Den lille grønne’.
Opslagskassen
Det blev foreslået, at bestyrelsen prøver at bruge opslagskassen til at formidle aktuel information.
Hunde
Problemer med løstgående hunde blev drøftet. De er til fare for rådyrkid og harekillinger, og det kan være generende, når de løber ind på grundene og eventuelt besørger der. Det blev aftalt, at bestyrelsen undersøger, om der er regler for, hvorvidt hunde skal holdes i snor i et område som vores, om ikke generelt så i hvert fald i ynglesæsonen.
Generalforsamlingen sluttede kl. 11.30.
***
Bestyrelsen konstituerede sig efter generalforsamlingen således:
Formand: Uwe Hansen, Ravvænget 8
Sekretær: Cecilia Wilson, Ravvænget 23
Kasserer: Solveig Tofte Kristiansen, Ravvænget 14
Medlem: Mads Eriksen, Ravvænget 5
Medlem: Winnie Vitzansky, Ravvænget 19
Suppleant: Kate Andersen , Ravvænget 13
Suppleant: Helle Eriksen, Ravvænget 16