--

 

 

 

 

 

Referat af generalforsamlingen i Grundejerforeningen Overby Lyng

Lørdag d. 23.juli 2011, kl. 10.00 hos Solveig Kristiansen,  Ravvænget 14

 

 

Indledningsvis bød Mads Eriksen velkommen. Formand Uwe Hansen er fraflytte pr. 15. juli og derfor ikke længere medlem af grundejerforeningen.  Han havde bedt Mads Eriksen fungere som formand og forelægge beretning.

Poul Qvist Jørgensen, Ravvænget 19, blev forslået og valgt som dirigent. Han konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og gennemgik kort dagsordenen.

Derefter konstateredes, at generalforsamlingen var beslutningsdygtig.

Da foreningens sekretær Cecilia Wilson, havde meldt afbud, foresloges og valgtes Winnie Vitzansky, Ravvænget 19, til referent.

 

 

1. Formandens Beretning

·         Der har været afholdt 3 møder i bestyrelsen i årets løb. Det har knebet med at få alle samlet. Til gengæld har der ikke været de helt store ting at tage stilling til.

·         De to grenindsamlinger har været en stor succes, og vognmanden har givet utrolig god service.  Bestyrelsen foreslår ordningen fortsat, men dog kun med én indsamling om året, se dagsordenens pkt. 4.

I den sammenhæng mindede den fungerende formand generalforsamlingen om, at vi skal huske at bevare området som skov-naturområde, jf. de vedtagne ”Regler til beskyttelse af herlighedsværdien i grundejerforeningen Overby Lyng”, http://www.overbylyng.dk/herlighedsvaerdi.html.

·             Der har ikke været udgifter til vejene i årets løb, da det grus, vi fik kørt på sidste år,
    har holdt godt – vel hjulpet af den hårde vinters sne og frost. Men bestyrelsen
    planlægger renovering af Koralvej , samt udlægning af grusbunker på de øvrige veje.

·         Arbejdet med den nye motortrafikvej på rute 21 forløber planmæssigt. Arbejdet startes i år og skal være afsluttet i november 2013.

·         Mads Eriksen og Birthe Skaun arbejder fortsat med historiebogen om vores område– godt hjulpet af Bent Olsen, der sørger for oplægning på foreningens hjemmeside. Varm tak til alle, der har bidraget med billeder, historier, etc. Og vi modtager stadig med tak materiale. Send venligst til info@overbylyng.dk.

·         Oplys venligst på samme adresse jeres mailadresser, så vi løbende kan sende information til alle.  Referatet fra generalforsamlingen  vil også blive lagt på hjemmesiden, www.overbylyng.dk. Vi vil ligeledes meget gerne have alles telefonnumre, så vi kan komme i kontakt, hvis der skulle være problemer.

·         Næste år har foreningen 50 års jubilæum! Det første bestyrelsesmøde fandt sted d. 20.6. 1962, og d. 22.7.1962 afholdtes stiftende generalforsamling på Restaurant Kattegat. Den fungerende formand foreslog derfor, at vi næste år fejrer jubilæet med en stor fest. Forslaget blev vedtaget med applaus.

 

Formandens beretning blev godkendt.

 

 

 

 

2. Kassererens regnskabsaflæggelse

Sv. Aage Gam gennemgik kort det omdelte regnskab.  Han gjorde indledningsvis opmærksom på, at der ikke er pligt til medlemskab i vores foreningen. Alligevel er næsten 100 % medlemmer. Foreningens økonomi er god. Der er en formue på godt 28.000 kr., .hvad der skulle give rigelig plads til årets planer, se pkt.3.

Herefter godkendtes regnskabet.

 

3. Fastsættelse af kontingent

Bent Olsen gennemgik budgetforslaget. Foreningens gode økonomi åbner mulighed for både renovering af vejene, grenindsamling samt 50 års jubilæumsfest. I forbindelse med jubilæet planlægger bestyrelsen at invitere naturvejleder Jørgen Stolz til igen i 2012 at komme og tale om vedligeholdelse af vores naturgrunde..

Bestyrelsen foreslår uændret kontingent.

Forslaget blev vedtaget.

 

4. Indkomne forslag

·         Forslag om fælles grenindsamling.

Mads Eriksen fremlagde bestyrelsen forslag om at indsamle grene én gang årligt, nemlig i maj måned.

Forslaget blev vedtaget.

 

5. Valg

Bent Olsen, Muslingevej 4, og Mads Eriksen, Ravvænget 5 , blev genvalgt. Winnie Vitzansky , Ravvænget 19, fortsætter i bestyrelsen.

Nyvalgt blev Eva Helmer, Ravvænget 21 og Ove Rude, Blindgyden 7.

Solveig Kristiansen, Ravvænget 14,  og Helle Eriksen, Ravvænget 16, fortsætter som henholdsvis suppleanter.

Sv. Aage Gam, Ravvænget 12, genvalgtes til revisor, og Arthur Jensen, Blindgyden, 5,  valgtes som revisorsuppleant.

 

Efterflg. konstituerede bestyrelsen sig med Mads Eriksen som formand, Bent Olsen som kasserer og Eva Helmer som sekretær.

Solveig Kristiansen blev 1. suppleant og Helle Eriksen 2. suppleant.

Eva Helmer er valgt for perioden 2011-2013 (Cecilia Wilsons plads), Ove Rude for perioden 2011-2012 (Uwe Hansens plads).

 

6. Eventuelt

Her drøftedes flg. emner:

 

·         Vejenes tilstand

Især Blindgyden har problemer. Den fungerende formand lovede at tage kontakt med Ove Rude og Arthur vedr. løsning. I øvrigt havde en grundejer observeret personer, der formentlig uretmæssigt fjernede grus fra de udlagte bunker.

Arbejdet med udlægning af grusbunker og renovering af Koralvej påbegyndes i efteråret.

Bestyrelsen henstillede, at grundejerne får ordnet deres træer ud til vejene samt holder deres rabatter, jf. Den lille Grønne, http://www.odsherred.dk/lib/file.aspx?fileID=5106

 

 

·         Trafikken på Rute 21 ved Overby Lyng

Trafikken på Rute 21 er et problem. Derfor har bestyrelsen også skrevet til SAGT (Sammenslutningen af Grundejerforeninger) og bedt dem rejse sagen overfor Odsherred Kommune. Bestyrelsen lovede at rykke for et svar.

 

 

·         Tak til den afgåede formand og den afgåede sekretær

Det blev vedtaget at sende den afgåede formand, Uwe Hansen, og den afgåede sekretær, Cecilia Wilson, en tak for deres store arbejde for foreningen.

Opfølgning:

Er sendt 24.7.11.

 

Endvidere orienteredes om udskiftning af dæksler. I april 2011 er vedtaget en ny ordning, der betyder, at kloakdæksler højt må veje 25 kg. De nye regler er, som følger:

 

“Tankene skal være ført til terræn, udluftede og forsynet med tætte let aftagelige beton-, jern- eller gummidæksler på maksimalt 25 kg. Ejere af eksisterende dæk- sler, som vejer mere end 25 kg på tidspunktet for regulativets ikrafttræden, vil få påbud om, at dækslerne skal være udskiftet inden 3 år for dæksler ved sommer- boliger og inden 1 år for dæksler ved helårsboliger.”.

Dvs. at sommerhuse skal have udskiftet deres dæksler inden for 3, helårshuse inden for et år.

 

Se I øvrigt mere om tømning i:

http://www.odsherredforsyning.dk/lib/file.aspx?fileID=5378

 

 

Endelig oplyste Solveig Kristiansen, at hun og Helge planlægger leje af lift til topkapning af træer. Hvis andre grundejere er interesseret i at deltage, bedes de henvende sig til Solveig, gaiahk@pc.dk.

 

 

Generalforsamlingen afsluttedes med , at den fungerende formand takkede for en god og engageret generalforsamling.

 

 

 

 

25.7.11

Winnie Vitzansky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Referat fra   :

 

generalforsamlingen 2010

 

generalforsamlingen 2009

 

generalforsamlingen 2008

 

generalforsamlingen 2007

Grundejerforeningen Overby Lyng